söndag 21 mars 2010

Nationella prov

Har jag roat mig med att rätta i helgen. Roligare än vanligt var det faktiskt! Några få som inte klarade sig (tyvärr väntat...vi har kämpat men det räckte inte ända fram), men väldigt många som fixade den här delen väldigt bra!!! Det gör mig SÅ glad när mina elever lyckas. Håll tummarna nu för att det går minst lika bra på uppsatsdelen på onsdag!!

Annars har det varit en hektisk vecka här hemma, lillan har varit sjuk med feber och hosta, och i måndags fick sambon kräksjuka. Det är det absolut värsta jag vet. Det går som inte att värja sig och vägra kräkas. Till våran räddning kom sambons mamma. Hon har varit en riktig ÄNGEL den här veckan!! Tagit hand om sjuklingar och lagat mat och städat och vikit tvätt. Jag hoppas verkligen att hon inte blir belönad med kräksjuka. Resten av familjen har klarat sig ifrån den hittills (peppar peppar...).

Inget pysslat denna vecka, för trött. Jag är bra sugen, men nu ropar tvätt och städning och matlagning på mig (det senare pga akut magkurr). Kanske sen...

Inga kommentarer: